.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ورود ۹۰ هزار تن گندم به بنادر مازندران
۹۰ هزار تن گندم با ۱۸ فروند کشتی وارد بنادر مازندران شده است.

به گزارش شمال نیوز، عباسعلی وفایی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹۰ هزار تن گندم از کشور‌های آسیای مرکزی با ۱۸ فروند کشتی وارد بنادر مازندران شد.

به گفته او گندم‌های وارداتی پس از ورود به بنادر امیرآباد بهشهر، فریدونکنار و نوشهر به سرعت نمونه گیری شده و پس از تایید سلامت ترخیص شده اند.

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت خرداد ماه امسال برای تامین کالا‌های اساسی و ذخیره‌سازی آنها، مجوزتسهیل واردات و استفاده از ظرفیت بالای کریدور شمال-جنوب که بنادر مازندران نیز در این کریدور قرار دارند را صادر کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز اعلام کرد واردات گندم فروردین ماه امسال در مقایسه با پارسال با افزایش دو برابری از ۳۴۶ هزار تن به ۷۶۳ هزار تن رسیده است

کارشناسان معتقدند با توجه به افزایش قیمت جهانی گندم، بحران اوکراین و خشکسالی در کشور‌های همسایه حمایت واقعی از گندمکاران کشور و واقعی‌سازی قیمت گندم در داخل باید در دستور کار قرار بگیرد که در همین راستا نرخ خرید تضمینی گندم بیش از دو برابر در مقایسه با پارسال افزایش داشته است

به گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران بیش از ۵۴ هزار تن گندم تاکنون از کشاورزان مازندرانی خریداری شده و ذخایر گندم در استان با رسیدن به ۱۰۷ هزار تن مطلوب و خوب است

وفایی نژاد گفت: ارزش گندم‌های خریداری شده از کشاورزان مازندران ۵۸۷ میلیارد تومان است که تاکنون ۹۱ میلیارد تومان از طلب کشاورزان پرداخت شده است و مابقی به زودی پرداخت می‌شود.

۲۹ مرکز خرید گندم در مازندران عملیات خرید تضمینی گندم را آغاز کردند و براساس آمار جهاد کشاورزی مازندران پیش بینی می‌شود ۱۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان بصورت تضمینی خریداری شود.

هر کیلوگرم گندم تولیدی کشاورزان با ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد غیرمفید ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود و ۱۰۰۰ تومان هم به عنوان تشویق به کشاورزان بابت تحویل هر کیلو گندم پرداخت خواهد شد.

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.32 seconds.